אתר נתן אלתרמן

בשנת 2009, לקראת ציון יום הולדתו ה-100 של נתן אלתרמן, החליטה טרגט להקים אתר אינטרנט שישמש מקום מפגש לאוהבי שירתו ויספק מידע על האיש ועל יצירתו. באתר ניתן למצוא מאות מאמרים וחומר ארכיוני על יצירתו של אלתרמן, בתחומי השירה, הפזמונאות, המחזאות ועוד. רוב החומר הוקלד מחדש על ידי מתנדבים כדי שניתן יהיה למצוא אותו בעזרת מנועי החיפוש. כמו כן מרוכזים באתר קישורים לשירים שהולחנו של אלתרמן שהולחנו במהלך השנים. באתר ניתן למצוא עשרות מכתבים והקדשות, וכן ראיונות מצולמים שהוכנו במיוחד עבור אתר זה ובהם חומר מקורי של האיש ויצירתו.

האתר מתעדכן על בסיס קבוע וזוכה לממוצע גבוה של ביקורים וכן לדירוג גבוה ב- Google. האתר זוכה להערכה ושיתוף פעולה בקרב חוקרים רבים באקדמיה אשר נעזרים בו וממליצים עליו לתלמידיהם.

מאז שנת 2015 מתחזקת טרגט דף פייסבוק שבו מתפרסמות מדי כמה ימים רשומות ("פוסטים") בכל פעם על שיר אחר של אלתרמן.

* * *

נתן אלתרמן נולד בורשה בשנת 1910 ועלה לארץ בשנת 1925 כשהוא כבר יודע עברית. בשנת 1938 יצא לאור ספר השירים הראשון שלו – כוכבים בחוץ – שנחשב ספר השירה הראשון הטוב ביותר של משורר עברי בעת החדשה. גם בתחום הפזמונאות, נחשב אלתרמן יוצר מקורי ופורה שכתב בנוסף לשירה לירית, גם פזמונים, מחזות, וכן שירים אקטואליים שפורסמו בעיתון 'דבר' במסגרת המדור 'הטור השביעי.

חזרה לראש הדף